Persoane interesate :

marți, 21 aprilie 2009

Moromeţii (1988)


Moromeţii
Anul: 1988
Regia
Stere Gulea
Cu Gina Patrichi, Victor Rebengiuc, Luminiţa Gheorghiu
Gen film
Dramă
Durata
142 minute
Premiera in Romania
1987

Pe fondul unor mutaţii sociale - care se vor dovedi ireversibile - filmul urmăreşte destrămarea unei familii ţărăneşti tradiţionale. Încercarea autoritară şi disperată a capului familiei - Ilie Moromete (Victor Rebengiuc) - de a ţine pe loc această realitate, eşuează.

Cu Ilie Moromete dispare un prototip social care a reprezentat secole de-a rândul societatea românească. Dispare de fapt o identitate care nu a mai fost înlocuită.

""Moromeţii" mă emoţionează foarte tare. Când zic "Moromeţii" zic actorie şi mi se pare, cantitativ, cel mai important film românesc din acest punct de vedere" (Cristi Puiu).

"Filmul lui Stere Gulea îmi place nu atât din punctul de vedere al transpunerii corecte a romanului, ci mi se pare că are o atmosferă şi un autentic foarte convingătoare. Victor Rebengiuc e genial. S-au întâlnit acolo nişte lucruri în modul cel mai fericit cu putinţă: imaginea lui Vivi Drăgan Vasile, actorii ş.a.m.d. Am văzut "Moromeţii" de nu stiu câte ori şi tot l-aş mai revedea" (Radu Muntean).

2 comentarii:

Anonim spunea...

AM VAZUT ACEST FILM DE NENUMARATE ORI SI TOT L-AS MAI VEDEA.REBENGIUC E PERFECT.VISAN E ARDELEAN DAR JOACA PERFECT ROLUL TARANULUI DIN OLTENIA.E PACAT SA NUMESC ACTORI IN ACEST FILM.TOTI AU JUCAT PERFECT.DACA DUMNEZEU AR VIZIONA FILME,I-AR FACE NEMURITORI PE ACESTI ACTORI.NU AM CUVINTE!SPER CA ACTORII DE DUPA 89 SA NU JOACE ACESTE ROLURI NICIODATA PENTRU CA NU S-AR PUTEA INCADRA IN ACEST FILM CARE AR TREBUI BREVETAT CA TITLU DE STERE GULEA.REBENGIUC SI COLEGII SAI DE EPOCA AR MERITA TOATE ONORURILE DE STAT PENTRU PRESTATIA LOR!

Luna spunea...

asta e tot filmu k eu nu am citit cartea :))) si sunt tare curioasa ce tre sa repet pt bac :))

Filme romanesti

Filme româneşti pentru tine

Echipa "Filme româneşti pentru tine" vă pune la dispoziţie cea mai bogată colecţie de filme româneşti din tot internetul, (peste 200 de filme !!!)
Pagina noastră este absolut legală şi conţine doar linkuri către site-uri de pe internet: video.google.com, video.yahoo.com, youtube.com, dailymotion.com, şi altele...). Noi nu găzduim sau uplodam nici un fişier video, media şi nu suntem responsabili pentru acurateţe, copyright, legalitate, decenţă sau alt aspect ce ar putea conţine pagina noastră. Daca aveti orice problemă legală va rugăm contactaţi site-urile care hostează aceste fişiere.
Dedicăm această pagină pentru toţi românii şi vorbitorii de limbă română. Noi vă dorim vizionare plăcută!

free counters